Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Üye Bilgisi
BUONGIORNO
BUONGIORNO
Meltem ÇELEN
 
Buongiorno gelişmekte olan mobil içerik sektöründe faaliyet gösteren bir mobil medya ve teknoloji şirketidir. Mobil eğlence pazarında dünyanın bir numaralı şirketi olan Buongiorno, Avrupa ve Güney Amerika'da pazar lideridir ve gelirlerinin %80’den fazlasını uluslararası faaliyetlerinden elde etmektedir.

57 ülkede aktif faaliyet gösteren Buongiorno 300 milyondan fazla mobil kullanıcıya doğrudan ve dolaylı olarak erişmekte, 9 milyon B2C abonesi ile göz kamaştırmaktadır. Buongiorno geliştirdiği müzik, oyun, video, duvar kağıdı, zil sesleri, sohbet, oylama,  reklam ve uygulamalardan oluşan mobil eğlence servislerini 130’dan fazla operatör, internet servis sağlayıcısı ve medya grubu ile oluşturduğu iş ortaklıkları üzerinden sağlar. Büyüklüğü, coğrafi erişimi, rakipsiz içerik ve servis portföyü ve 24 ofiste faaliyet gösteren 800’ü aşkın profesyonel çalışanının yürüttüğü esnek stratejisi ile Buongiorno dünyanın en büyük mobil içerik ve dijital eğlence servis sağlayıcısıdır.

Buongiorno servislerini en büyük operatörlerin markaları altında pazara sunduğu gibi, mobil içerik alanında BlinkoGold, mobil sosyal ağlar alanında peoplesound ve HelloTXT gibi markalarıyla ve mobil ödeme alanında CashLog gibi markasıyla doğrudan pazarlar. Mobil uygulamalar ve mobil uygulamaların yer alacağı uygulama marketleri Buongiorno’nun bundan sonraki stratejisini oluşturmaktadır. Avrupa, ABD, Güney Amerika, Meksika, Orta Doğu, Afrika ve Avustralya’ya ek olarak Japon devi Mitsui ile ortak yatırımı olan Buongiorno Hong Kong ile Rusya, Hindistan, Uzak Doğu ve Çin’de de servis ve hizmetlerini tüketici ile buluşturur.

Temmuz 2012 itibariyle Buongiorno SpA, NTT Docomo bünyesine katılmıştır. NTT Docomo, yüzde yüz iştiraki DOCOMO Deutschland GmbH aracılığıyla Buongiorno’nun hisse senedi sermayesinin %100’üne sahiptir. 

Amacı, Japonya’daki güçlü yerel mobil operatörü faaliyetlerini tamamlamak için uluslararası, geniş bir mobil servis platformu kurmak olan DOCOMO için  Buongiorno, bu yeni faaliyetleri geliştirmek için akıllı telefonlar ve tabletlere odaklı bir başlangıç noktası niteliğindedir.  Buongiorno’nun yeni faaliyetlerinden bazıları, özellikle de HTML5 tabanlı web uygulaması seçenekleri, DOCOMO’nun stratejisinde bir kilometre taşı olacaktır.

Bağımsız bir şirket olarak faaliyet gösterdiği 12 yılın ardından artık çok daha büyük bir şirketin bir parçası haline gelen Buongiorno, küçük bir başlangıçtan, mobil içerik sektöründe küresel liderliğe ulaşılan bu yolculuktan sonra yepyeni bir döneme başlamıştır.